מגדל חברה לביטוח תחזיר מאות שקלים בעקבות תביעה יצוגית

בעקבות תביעה יצוגית על סך של 30 מיליון ש"ח שהוגשה כנגד מגדל חברה לביטוח בע"מ על ידי עו"ד רם גורודיסקי ועו"ד גל גורודיסקי, מגדל מודיעה למבוטחיה כי גבתה מהם תשלומי פרמיה מופרזים. המדובר בתביעה יצוגית בגין העובדה ש"מגדל" הגדילה למבוטחיה את תשלומי הפרמיה של ביטוח חיים בפוליסות מסוג "מעורב/מסורתי משתתף ברווחים", באופן מנופח לאין שיעור, מבלי שנתנה להם הודעה על כך, על אף שהיתה חייבת לפי תנאי הפוליסות. התוצאה היא, שבמקום שמבוטחים ירכשו ביטוח "ריסק" בעלות של שקלים בודדים כל חודש, מגדל כפתה עליהם תשלום של מאות שקלים. במסגרת ההליכים בבקשה לאישור, הודיעה מגדל שהפסיקה את הגביה המופרזת, החל מחודש 12/08. כן הודיעה מגדל שבכוונתה לתקן את המחדל ולשלוח הודעה למבוטחיה. כעת, שולחת מגדל הודעה כאמור.

13/07/2009

עם קבלת ההודעה יוכל ציבור המבוטחים להחליט האם להמשיך ולשלם את שיעורי הפרמיה הגבוהים או לבחור בביטוחים משתלמים יותר, הנפוצים כיום. במסגרת התביעה נטען גם כי בפני המבוטחים עומדת כיום האפשרות להפסיק לשלם את הפרמיה המופרזת ולשלם תעריף זול במאות אחוזים, הנמוך במאות שקלים מדי חודש.
חשוב לדעת כי מבוטח שמצב בריאותו השתנה לרעה מאז תחילת הפוליסה נכון עבורו להשאיר את סכום הביטוח למרות מחירו היקר יחסית. במקרה כזה, מבוטח שלא יעשה דבר ימצא עצמו, לפי הודעת מגדל, עם סכום ביטוח נמוך יותר למרות שבגלל מצבו הבריאותי הוא אינו יכול לרכוש ביטוח כלל.
על מנת לקבל את ההחלטה הטובה ביותר, על המבוטח להתייעץ עם סוכן ביטוח או יועץ פנסיוני על מנת לא להיות מוגבל לאפשרויות המצומצמות שמגדל הציגה.

הודעה למבוטחיםהודעה למבוטחים
כתבה בידיעות אחרונותכתבה בידיעות אחרונות