פסק דין – סעיף 26 לחוק פיצויי פיטורים, אינו מונע החזרת צבירה בקרן פנסיה למעסיק

פסק דין – סעיף 26 לחוק פיצויי פיטורים, אינו מונע החזרת צבירה בקרן פנסיה למעסיק

פסק הדין אינו תואם לכאורה את הוראות סעיף 26 לחוק פיצויי פיטורים אולם, בנסיבות כפי שנתבררו בפסק דין זה, שולמו כל פיצויי הפיטורים לעובדים ולכן, בהעדר הסכם המקנה לעובדים פיצוי מעבר לחבות המעסיק בפיצויי פיטורים נראה כי אין הם זכאים לקבל כספים נוספים על אלה שקיבלו גם בלי להזקק להוראות סעיף 26 לחוק.10/02/2009

עב (ב"ש) 3026/05 מכתשים מפעלים כימיים בע"מ נ' במנולקר בנימין

בית הדין לעבודה קבע כי על פי הפסיקה, ככל שמדובר בהפקדת פיצויי פיטורים לקרן פיצויים (כללית או ע"ש) מדובר בכספים הנמצאים בבעלות המעביד. הוראת ס' 26 לחוק פיצויי פיטורים התשכ"ג – 1963, אינה אוסרת על החזרת הכספים הנ"ל, שכן על פי ההוראה הנ"ל ניתן להחזיר הכספים אם העובד חדל בינתיים לעבוד ואין הוא זכאי לפיצויי פיטורים.

הערה (גל גורודיסקי): אנו סבורים כי פסק הדין שגוי בכל הנוגע לצבירת הפיצויים בקרן פנסיה אישית להבדיל מקופת פיצויים מרכזית שכן סעיף 26 לחוק פיצויי פיטורים קובע שכספים שהופקדו בקופה לקצבה אינם ניתנים להחזרה למעסיק אלא אם קיים הסכם מפורש הקובע זאת. יחד עם זאת, בנסיבות תיק זה, שולמו כל פיצויי הפיטורים לעובדים ולכן, בהעדר הסכם המקנה לעובדים פיצוי מעבר לחבות המעסיק בפיצויי פיטורים נראה כי אין הם זכאים לקבל כספים נוספים על אלה שקיבלו לרבות בגין העובדה כי הדבר מהווה עשיית עושר ולא במשפט.