תביעה יצוגית כנגד ההתאחדות לכדורגל בישראל על סך של כ-24 מיליון ש"ח

היום הוגשה לבית הדין האזורי לעבודה ע"י משרד גורודיסקי ושות' תביעה ובקשה לאשרה כיצוגית כנגד ההתאחדות לכדורגל בישראל על סך של כ-24 מיליון ש"ח.
התובע, שופט כדורגל, טוען כי ההתאחדות מאלצת את התובע ושופטים אחרים, בכוחנות וסחטנות לחתום על הסכם עבודה הכולל תנאים שמשמעותם ויתור על מעמדם וזכויותיהם כעובדים במשך שנים ארוכות וכן ההתאחדות לא שילמה לשופטים לקרן פנסיה, דמי הבראה, דמי חופשה, לא שילמה שכר מינימום, לא נתנה לשופטים הודעה על פרטי העסקה ואיחרה באופן שיטתי בתשלום שכרם.
31/08/2008

התובע, מר אביב סמוכה, עבד אצל הנתבעת, ההתאחדות לכדורגל בישראל, בתפקיד שופט והיא הסדירה את תנאי עבודתו ושילמה את שכרו.

התובע טוען כי ההתאחדות מאלצת את התובע ועובדיה האחרים, בכוחנות וסחטנות לחתום על הסכם עבודה הכולל תנאים שמשמעותם ויתור על מעמדם וזכויותיהם כעובדים במשך שנים ארוכות. ההתאחדות הציבה בפני התובע תנאי להמשך עבודתו לפיו עליו לחתום על הסכם בנוסח שהעבירה לו לחתימה. הואיל והתובע לא חתם על ההסכם, לא קיבל את הציוד הדרוש להשתתפותו כשופט במשחק אליו שובץ. מנוסחו של ההסכם ניתן ללמוד על כוונותיה של ההתאחדות להתחמק באופן מכוון מתשלום זכויותיו הבסיסיות של התובע כעובד, הן בתקופת עבודתו עד עתה והן מעתה ואילך. התובע טוען כי נוסח ההסכם אינו כדין ולפיכך גם האולטימטום שהציבה ההתאחדות אינו כדין.

בנוסף, טוען התובע כי ההתאחדות מקפחת באופן קבוע ושיטתי את ציבור עובדיה השופטים:
1. שלא הפקידה עבור התובע ועובדיה האחרים כספים לקרן פנסיה.
2. שלא שילמה לתובע ועובדיה האחרים דמי הבראה.
3. שלא שילמה לתובע ועובדיה האחרים חופשה בתשלום ו/או פדיון חופשה.
4. שלא שילמה לעובדיה שכר מינימום עבור זמן עבודה שביצעו עבורה ובהוראתה.
5. ההתאחדות שילמה את שכרו של התובע באופן שיטתי באיחור בכך ששילמה את שכרו לאחר ה – 9 לחודש בו אמור היה להיות משולם שכר עבודתו, בניגוד לחוק הגנת השכר.

התובע מעריך כי עובדים רבים של ההתאחדות חתמו על ההסכם בלית ברירה, מתוך טעות או הטעיה ו/או מתוך חשש כי ההתאחדות תפגע במשרתם ו/או מתוך חוסר ידיעה או מודעות לזכויותיהם. כן מעריך התובע את סך כל התשלומים שההתאחדות לא שילמה לעובדיה בכ-24 מיליון ₪ ומבקש לאשר תביעתו כייצוגית.